شناسهٔ خبر: 140080 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محدودیت‌های تردد در راه‌های کشور در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد

اعمال محدودیت ترافیکی در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت تردد در محورهای مواصلاتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌ها، گفت: در تعطیلات پیش‌رو به دلیل افزایش حجم تردد در محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس، محدودیت تردد در این محورها اعمال می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها افزود: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۶ صبح شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهدو بالعکس ممنوع است.

فخاران ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه سواری از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۴مرداد ۱۴۰۲ در محور کندوان از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است، همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ در محور کندوان از ابتدای تونل کندوان به‌سمت مرزن‌آباد یک‌طرفه خواهد بود.

وی گفت: تردد در محور کندوان در صورت پرحجم بودن ترافیک از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه ۶ مردادماه ۱۴۰۲ و شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، همچنین درصورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد در آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن‌آباد از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز جمعه ۶ مردادماه ۱۴۰۲ و شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یک‌طرفه خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان افزود: در صورت سنگین بودن بار ترافیکی در محور هراز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۶ مردادماه ۱۴۰۲ از شمال به جنوب به صورت مقطعی یک‌طرفه خواهد بود.

فخاران در خصوص ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه سنگین در محور کندوان و هراز گفت: همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسد شدنی) از روز چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ تا شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ در محور کندوان از محور کرج-چالوس و بالعکس ممنوع است‌. همچنین تردد تمام تریلرها از چهارشنبه ۴ مردادماه تا شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ در محور هراز ممنوع است.

وی افزود: تردد تمام کامیون‌ها، کامیونت‌ها (به استثنا حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی) در محور هراز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ و از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنج شنبه ۵ مردادو جمعه ۶ مردادماه ممنوع است.

گفتنی است، اجرای محدودیت‌ها منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی پلیس‌راه، اجرای محدودیت‌ها کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.