شناسهٔ خبر: 140092 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور طی پنج روز آینده خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آب و هوا و وضعیت جوی کشور طی امروز چهارشنبه چهارم تیرماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطقی از هرمزگان و جنوب کرمان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت این بارش‌ها که در حد هشدار سطح نارنجی است، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان بیشتر می‌شود و با توجه به‌ اینکه این بارش‌ها می‌تواند سبب جاری شدن سیل و روان‌آب شود، هموطنان باید تمهیدات لازم را در این مناطق در نظر بگیرند.

گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، افزود: طی پنج روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور و طی دو روز آینده برای بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ دمایی طی روزهای پایانی هفته، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر با افزایش دما همراه است.

کارشناس هواشناسی آسمان تهران را نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد و تهران برای روزهای آتی یک درجه افزایش دما را تجربه خواهد کرد.