شناسهٔ خبر: 140129 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور عزاداران حسینی از مقابل ساختمان دادمان برگزار شد؛

تشییع پیکر شهید گمنام از مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی

تشییع پیکر شهید گمنام مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در وزات راه و شهرسازی برگزار شد و عزاداران در پایان مراسم پیکر یک شهید گمنام را بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش با تشییع پیکر یک شهید گمنام با حضور جمعی از معاونین وزیر راه و شهرسازی، مدیران و کارکنان این وزارتخانه و کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و ساختمان مرکزی بانک سپه با همت مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. 

در این مراسم حجت الاسلام «ابراهیم بهاری»، کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه و دانشگاه به بیان سخنانی درباره درس‌ها و عبرت‌های اخلاقی واقعه عاشورا پرداخت و گفت: امانت‌داری و صداقت از مهم‌ترین اصول اخلاقی است که از واقعه عاشورا و رفتار امام حسین(ع) در این هنگامه می‌توان آموخت.

وی بیان کرد: کارگزاران نظام و هرکسی که به نحوی در مراکز دولتی مشغول به انجام وظیفه است از مسئولان بلندپایه تا کارمندان در هر سطحی باید بدانند که همه این مناصب و صندلی‌ها حاصل خون شهدا و به نوعی امانت در اختیار آن‌هاست.

این کارشناس مسائل دینی گفت: باید امانت‌دار این جایگاه بود و این امانت داری جز با صداقت رفتار ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام بهاری در ادامه به رعایت خوشرویی با مردم از سوی مسئولان توصیه کرد و افزود: اباعبدالله با بدترین دشمنان خود هم بدرفتاری نکرد.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا و در مقابل بستن آب بر روی یاران خود، اجازه نداد با سپاه دشمن مقابله به مثل شود و حتی به لشکریان خود نهیب زد که زبانشان به کلام بد حتی با دشمن باز نشود.

حجت الاسلام بهاری ضمن تاکید بر رعایت همدلی با مردم از سوی مسئولان، گفت: مسئولان باید در سخت‌ترین شرایط هم کنار مردم باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه خط سیر امام حسین(ع) را یک خطر اثرگذار و انسان‌ساز دانست و گفت: خط فکری اباعبدالله الحسین(ع)  قدرتمند و ظلم‌ستیز است که انرژی مثبت تولید می‌کند و مردم جذب آن می‌شوند. 

در این مراسم و پس از مداحی، عزاداران پیکر مقدس یک شهید گمنام را از مقابل ساختمان دادمان بدرقه کردند.

گزارش تصویری این مراسم را در این پیوند ببینید