شناسهٔ خبر: 140153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور خبر داد؛

جمع‌آوری ۵۰ عدد تابلوی غیرمجاز در محور باغرود - نیشابور

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور از جمع‌آوری ۵۰ تابلو ی غیرمجاز در محور گردشگری باغرود با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مجید مفیدی فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۶ و ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن ، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با توجه به قوانین مربوطه هچون مکان‌یابی صحیح محل نصب تابلو، فاصله از لبه جاده، حادثه‌خیز نبودن محل صورت گیرد که در راستای اجرای همین قانون ، ۵۰ عدد تابلو غیر مجاز در محور گردشگری باغرود ( باند رفت و برگشت ) در مدت زمان ۲ روز کاری با بکارگیری یک دستگاه جرثقیل ، یک دستگاه کامیون ، یک دستگاه سواری و پنج نفر نیروی راهدار جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی جمع‌آوری تابلوهای نصب شده در محور گردشگری باغرود غیر مجاز بودن آنها بود، تاکید کرد: متقاضیان قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها باید نسبت به اخذ مجوز مطابق با استانداردهای مربوطه از اداره راهداری حمل ونقل جاده ای اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور گفت: گاهی اوقات شاهد این هستیم که افرادی بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به نصب تابلوهایی اختصاصی در حاشیه راه‌ها می کنند که قطعا این اقدام آن‌ها سبب دیده‌ نشدن تابلوهای علائم راه‌ها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد و ایمنی وسایل نقلیه ، منجر به سوانح رانندگی می‌شود.

مفیدی فر در پایان بیان کرد: جمع آوری تابلوهای غیر مجاز در کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده‌ای ، تاثیرگذار است، ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده‌ها را نیز در پی خواهد داشت.