شناسهٔ خبر: 140193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی

حسینعلی مقصودی مدیرکل مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طی پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه شیعیان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی شورابی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام عزای حسینی را به همه شیعیان و عاشقان اباعبدالله تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الارْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

تاسوعا و عاشورا، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه‌های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت‌شان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده‌دلان و نیک‌سیرتان قرار گرفت.

عــاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

امـروز فرهنگ عاشورایی چنان در عـمق جان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عـشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سـید وسالار شهیدان، امام حـسین (ع) را که یادآور رشـادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به مردم متدین و دوستدارِ اهل بیت (ع) و همکاران خدوم اداره کل راه و شهرسازی تسلیت عرض می نمایم.

حسینعلی مقصودی شورابی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام