شناسهٔ خبر: 140199 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در کرمان، هرمزگان و فارس/افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

بارش باران جنوب کرمان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در سه استان کشور از افزایش دما در استان های ساحلی خرز و اردبیل طی امروز خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: از امروز جمعه تا دوشنبه به ویژه برای بعدازظهرها و شب‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس، رشد ابرهای همرفتی منجربه رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید خواهد شد. شدت بارش‌ها برای کرمان، هرمزگان و فارس در حد هشدار نارنجی است که هموطنان باید نسبت به این وضعیت توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، افزود: برای روزهای آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

گودرزی همچنین از افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب خبر داد و گفت: امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما مورد انتظار است و از فردا در این مناطق روند دما کاهشی خواهد شد.

به گفته وی، دریای‌عمان در چندروز آینده و فردا تنگه‌هرمز مواج و متلاطم است. تهران وزش باد و غبار رقیق دارد و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشینه دمای امروز پایتخت است.