شناسهٔ خبر: 140203 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی

عاشورا مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوری درپیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل سازمان بنادر ودریانوری درپیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت را تسلیت گفت.

در پیام علی اکبر صفایی چنین آمده است:

انَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه

عاشورا، متعالی‌ترین نماد آزادگی، حق‌طلبی و بزرگ‌ترین حماسه ظلم‌ ستیزی در تاریخ  بشر است وحضرت اباعبدالله‌ الحسین (علیه‌السلام) و یاران باوفای ایشان، تجسم عینی آن دسته از آیات الهی‌اند که سیمای حق‌جویان، خداباوران و عدالت‌خواهان را به تصویر می‌کشند.

نهضت حسینی یگانه حماسه‏ای است که تاریخ را متحوّل و مرزهای حق و باطل را تبیین کرده است. این نهضت در زمانه‏ای آغاز شد که آموزه‏ها و تعالیم اسلامی وارونه معرفی می‏شد و جامعه‏ی دینی در مسیر انحراف از اهداف و زیر سازهای خود گرفتار آمده بود و به تدریج به دوره‏ی جاهلیّت پیشین سوق داده می‏شد و با اشرافی گری و تجمل خواهی از آرمان خود فاصله می‏گرفت و زمینه را برای حکومت ناصالحان و منافقان که در قیافه‏ی مسلمانی درآمده بودند، فراهم می‏آورد.

حقیقت این است که نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود انجام شد، اما شعاع تاثیر گذاری آن دنیای اسلام را فرا گرفت و به نمادی آرمانی برای آزادی خواهان حقیقت طلب تبدیل شد و معیار عزت و سعادت مندی گردید.

اینجانب فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تاسوعا و عاشورای حسینی را به عموم دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در جهان به ویژه جامعه دریایی و بندری و همکاران سازمان ینادر و دریانوردی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و امیدوارم به تاسی از مکتب حسینی، در راه اعتلای این مکتب قدم برداریم و همگی جزو رهروان آن حضرت و شیعیان راستین باشیم.