شناسهٔ خبر: 140231 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار، رعدوبرق و کاهش نسبی دما در برخی نقاط کشور

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار، رعدوبرق و کاهش نسبی دما در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه ۷ مردادماه پرداخت و گفت: امروز برای مناطقی از شمال غرب، استان گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، وزش بادهای شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی ساعات بعد از ظهر امروز، در جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که برای‌ جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار سطح نارنجی صادر شده و طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیرها برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

وی برای سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی کرد و افزود: فردا در شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در جنوب شرق در این مناطق رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود و از دوشنبه با کاهش ناپایداری‌ها، رگبارهای ضعیفی در این مناطق رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما به ویژه برای شمال غرب و سواحل شمال کشور، استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه امروز در شمال شرق شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، سمنان و البرز و مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد سرعت می‌گیرد که سبب خیزش گردوخاک می‌شود و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۸ درجه خواهد رسید و کمینه دمای امروز نیز در مهرآباد ۲۹ درجه گزارش شده است.