شناسهٔ خبر: 140242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل مطرح شد؛

ضرورت همکاری مضاعف دستگاههای خدمات رسان در تامین زیر ساخت‌های مسکن

ضرورت همکاری مضاعف دستگاههای خدمات رسان در تامین زیر ساختهای مسکن استان اردبیل ضرورت همکاری مضاعف دستگاههای خدمات رسان در تامین زیر ساخت‌های مسکن و نقش مهم بانک‌ها در پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مواردی بود که در در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور اعضا در محل استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: نسبت به تامین سوخت ماشین آلات کارگاه های فعال در پروژه احداث مسکن، هماهنگی های بعمل آمده با شرکت فرآورده های نفتی انجام شده و پیمانکاران نیازهای خود را در سامانه مربوط به ثبت رسانده اند.

وی در خصوص ضرورت همکاری دستگاه های خدمات رسان برای این طرح گفت: در جهت تامین زیر ساختهای آب، برق و گاز پروژه احداث مسکن شهرک شهید سلیمانی اردبیل مقرر شد نسبت به تسریع در تامین انشعابات اولیه کارگاهی پروژه با همکاری دستگاههای خدمات رسان انجام شود.

دبیر شورای مسکن استان به نقش مهم بانکها در پیشرفت اجرای پروژه های ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در راستای تسهیلات اعطائی از سوی بانک های عامل جهت تامین بخشی از منابع مالی پروژه های احداث طرح نهضت ملی مسکن استان پیگیری های لازم صورت گرفته و تاکنون قرارداد تسهیلات ۶ هزار و ۹۲۲ واحد نیز انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه با وجود اینکه طرح در حال حاضر مراحل ساخت را سپری می‌کند با همت و تلاش جمعی، کوششی که در اجرای این طرح در راستای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه شده ، امید می رود با لطف الهی شاهد موفقیت این طرح در سال‌های پیش رو باشیم.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز دراین جلسه اظهار کرد: دولت در اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن به ‌صورت جدی مصمم به اجرای واحدها بوده و تلاش بر این است تسهیلات مورد نیاز برای سرعت ‌بخشی به روند اجرا در اسرع وقت تأمین و تزریق شود.

وی گفت: تسریع در اقدامات مربوط به احداث این واحدها گامی در راستای خدمت‌گزاری به مردم بوده و اقدام جهادی در این زمینه از سوی راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و پیمانکاران یک ضرورت است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: لازم است گزارشی از اختصاص زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و تامین زمین برای احداث مسکن روستایی از سوی دستگاه‌های متولی ارائه‌ شود.