شناسهٔ خبر: 140250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نظارت امور روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

تعمیر و بازسازی ۷ راهدارخانه کردستان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان

کردستان معاون فنی و نظارت امور روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در استان ۲۴ راهدارخانه ثابت وجود دارد که که ۷ مورد آن با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال تعمیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با بیان اینکه احداث و نگهداری از راهدارخانه ها، پایانه بار و پاسگاه های پلیس راه بر عهده اداره فنی و نظارت بر طرح های این معاونت است، اظهار کرد: در حال حاضر یک پاسگاه پلیس راه در محور بانه سقز با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در حال احداث است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از تعمیر و بازسازی یک پاسگاه دیگر در محور سقز _ دیواندره خبر داد و افزود: قرارداد این پروژه حدود یک میلیارد تومان است و از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی برخوردار است.

نوذری گفت: در زمینه تعمیر پایانه بار ها نیز ، دو پروژه در پایانه سنندج و بیجار فعال است که پروژه سنندج با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه بیجار نیز با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

نوذری در ادامه اظهار داشت: در استان ۲۴ راهدارخانه ثابت وجود دارد که که ۷ مورد آن در حال تعمیر است. معاون فنی و نظارت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میانگین پیشرفت فیزیکی بازسازی این تعداد راهدارخانه را ۶۰ درصد اعلام و بیان کرد: برای این تعداد پروژه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود. نوذری در پایان یادآور شد: تعمیر پایانه مرزی سیران بند نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.