شناسهٔ خبر: 140277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۹۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس در دست احداث است

بزرگراه فارس مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: هم اینک عملیات اجرایی ۹۳۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از این میزان، ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی است که توسط پیمانکاران در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: از مهمترین این پروژه ها می توان به پروژه بزرگراه نی ریز – قطرویه اشاره کرد که ۱۹ کیلومتر آن با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: از دیگر پروژه های بزرگراهی در دست اجرا در استان می توان به بزرگراه شیراز – فسا – داراب – کهگم به طول ۳۵۰ کیلومتر اشاره کرد که تاکنون ۲۱۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر دیگر نیز دست اجرا است.

طالبان بیان کرد: برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر، بزرگراه ۵۳ کیلومتری جهرم – لار – بندرعباس است که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۱ کیلومتر باقیمانده نیز در دست اجراست که برای تکمیل آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع بزرگراه ۲۰۰ کیلومتری فسا – استهبان - نی ریز - قطرویه – سیرجان نیز تاکنون ۱۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۲۲ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

طالبان افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی، بزرگراه شیراز- سپیدان - یاسوج را از دیگر پروژه های بزرگراهی مهم فارس برشمرد و ادامه داد: طول این بزرگراه ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۷۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۳ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که برای تکمیل آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز لازم است.

طالبان اظهارکرد: پروژه بزرگراهی مهم دیگر استان پروژه شیراز – جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر آن با ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده و عملیات اجرای باقیمانده پروژه نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: برای اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع بزرگراه محور قدیم فسا – داراب به طول ۶۵ کیلومتر نیز تاکنون ۳۱ کیلومتر با اعتباری افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری به عمل آمده و هم اینک ۲۴ کیلومتر دیگر از آن نیز در دست اجراست.

طالبان ادامه داد: برای تکمیل این پروژه هفت هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی بزرگراه ۴۵ کیلومتری مرودشت - درودزن را از دیگر پروژه های بزرگراهی مهم در دست اجرا در استان دانست و گفت: تاکنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و برای اجرای هشت کیلومتر باقیمانده و تکمیل پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بزرگراه کوار- فیروزآباد- جم به طول ۲۶۰ کیلومتر دیگر پروژه بزرگراهی استان است که تاکنون ۸۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۹ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

طالبان ادامه داد: در این پروژه تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده و برای تکمیل آن ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: قطعه یک راه اصلی کوهنجان – کوار به طول ۲۴ کیلومتر و اعتبار ۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال، ۱۵ کیلومتر از راه اصلی فراشبند – کازرون با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال، ۱۰ کیلومتر از بزرگراه شیراز - جهرم به طول ۱۰ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح ورودی فرودگاه جهرم با اعتباری افزون بر یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و ۱۰ کیلومتر از راه اصلی سپیدان - کمهر با ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های در دست اجرا در حوزه این اداره کل است.