شناسهٔ خبر: 140320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در چهارمحال و بختیاری تا پایان مردادماه

بهره‌برداری 4 مجتمع خدماتی رفاهی در چهارمحال و بختیاری تا پایان مردادماه معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ سرمایه‌گذار درخواست راه‌اندازی مجتمع خدماتی رفاهی را ثبت کرده‌اند که در حال بررسی است و ۴ پروانه بهربرداری نیز تا پایان ماه صادر می‌شود که سه مجتمع از این تعداد در محور بروجن خوزستان و یک مجتمع نیز در محور لردگان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری)، فاطمه سادات حسینی‌راد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: این اداره کل در راستای رفاه حال کاربران جاده‌ای، عموم مردم و توسعه گردشگری ایجاد و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی را در دستور کاری خود قرار داده است که می‌توان از این مجتمع‌ها به عنوان پیشران‌های صنعت استان نیز نام برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: با ایجاد این مجتمع‌ها هم استانداردهای لازم برای استراحت رانندگان وکاربران جاده ای با تحقق شعار «هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت» فراهم می‌شود و هم مرکزی با دسترسی رفاهی، درمانی و حتی محلی برای برپایی فریضه نماز در جاده‌ها ایجاد می‌شود که همه کاربران جاده‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول مسیرهای مسافرتی یکی ازوظایف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که این روند ازطریق سامانه مقررات ملی در سه مرحله بهره‌برداری، استعلام و صدورموافقت‌نامه اصولی انجام می‌شود.

حسینی‌راد اظهار کرد: متقاضیان ثبت مجتمع‌های خدماتی رفاهی ابتدا درخواست خود را در سامانه مقررات ملی ثبت می‌کنند، این درخواست بعد از بررسی هفت روزه به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال و بازدیدهای لازم صورت می‌گیرد در نهایت موافقت‌نامه اصولی صادر خواهد شد و متقاضی بعد از دریافت موافقت تا ۳ سال فرصت ساخت و ساز مجتمع و دریافت پروانه بهره‌برداری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹ مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری هستند که ۵ مجتمع ازاین تعداد در شهرستان بروجن است، بیان کرد: در حال حاضر ۴۵ مجتمع در سه حالت استعلام، بهره‌برداری و صدور موافقت هستند.

 معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: ۱۰ سرمایه‌گذار درخواست راه‌اندازی مجتمع خدماتی رفاهی را ثبت کرده‌اند که در حال بررسی است و ۴ پروانه بهربرداری نیز تا پایان ماه صادر می‌شود که سه مجتمع از این تعداد در محور بروجن خوزستان و یک مجتمع نیز در محور لردگان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک مجتمع خدماتی رفاهی باید همه امکانات از قبیل نمازخانه، سرویس بهداشتی، جاده دسترسی، پارکینگ و ... را فراهم کند تا بتواند پروانه بگیرد، گفت: ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی دیگرنیز در حال ساخت هستند که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ادامه پروژه در صورت تامین اعتبار از سمت سرمایه‌گذار ادامه می‌یابد.