شناسهٔ خبر: 140327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح ضربتی بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان مرکزی

معاینه فنی سنگین استان مرکزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با هدف ساماندهی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، شش مرکز فعال در استان مرکزی مورد بازدید، کنترل و نظارت کارشناسان فنی کارگروه استانی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «میثم شجری» سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، گفت: با هدف ساماندهی و رفع نواقص موجود در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین بمنظور برقراری تردد ایمن ناوگان حمل و نقل، شش مرکز فعال در استان مرکزی مورد بازدید، کنترل و نظارت کارشناسان فنی کارگروه استانی قرار گرفت.

وی افزود: طرح ضربتی بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان مرکزی، در راستای تحقق آئین نامه اجرایی نحوه انجام و صدور برگ معاینه فنی خودرو و مدیریت سفرهای تابستانی و اربعین حسینی (ع) توسط کارگروه استانی اجرا شد که این کارگروه متشکل از نمایندگان استانداری مرکزی، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندارد و محیط زیست و پلیس راه استان است.

به گفته شجری در این طرح به کنترل مواردی از جمله کالیبراسیون تجهیزات آزمون، کنترل حضور مستمر مدیر فنی مراکز در هر شیفت کاری، کنترل عملکرد تجهیزات آزمون‌ها و همچنین بررسی تجهیزات ایمنی موجود پرداخته شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ساماندهی و رفع نواقص موجود در مراکز معاینه فنی سنگین به منظور تردد ایمن ناوگان حمل و نقل عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۳ هزار و ۸۰۸ مورد آزمون معاینه فنی برای خودروهای سنگین انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۰ مورد آن پذیرفته شده و تعداد پنج هزار و ۴۷۸ مورد دیگر مردود شده اند که مردودی ها می‌بایست بعد از رفع نقص، برای آزمون مجدد به مراکز مراجعه کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی علت عمده مردودی ها را ناشی از ضعف در سیستم ترمزها و بالا بودن میزان آلایندگی ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم با مراجعه بموقع ناوگان حمل و نقل به مراکز معاینه فنی، روز به روز شاهد کاهش و رفع نقص فنی خودروهای سنگین باشیم.