شناسهٔ خبر: 140332 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد و خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی سه روز آینده

باد طوفان توفان وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد، خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در شرق کشور، دامنه های جنوبی البرز، تهران، سمنان، البرز، مرکز و غرب کشور وزش باد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب‌ و هوای امروز یکشنبه هشتم مرداد و روزهای آینده پرداخت و گفت: برای ۲۴ ساعت آینده بارش‌ها را برای نیمه شمالی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود که این مناطق کاهش نسبی دما را هم تجربه خواهند کرد و وزش باد شمالی را خواهند داشت.

رفیعی افزود: مناطق جنوبی کشور امروز بعد از ظهر از جمله در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهند داشت.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه این بارش‌ها به شکل ضعیف‌تر در هرمزگان و جنوب فارس، اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی ادامه پیدا می‌کند.

به گفته رفیعی روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار را در کشور داریم.

همچنین طی سه روز آینده در شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، سمنان، البرز، مرکز و غرب کشور وزش باد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: آب‌های دریای خزر و نیمه شرقی دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران هم امروز در برخی ساعات وزش باد را دارد و آسمان ابری است و بیشینه دما ۳۷ درجه پیش‌بینی شده و کمینه دما هم به ۲۶ درجه بالای صفر رسید.

همچنین خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۸ درجه گزارش شد.