شناسهٔ خبر: 140349 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تهران گرم‌تر از حد نرمال تا سه ماه آینده

گرما تابستان اداره کل هواشناسی استان تهران متوسط دمای هوا در سطح استان را برای سه ماه آینده ۰.۵ تا یک و در بعضی نقاط یک تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا یک و در بعضی نقاط یک تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف توصیه می‌شود.

آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که در تیرماه ۱۴۰۲، تنها یک میلیمتر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش ۹۱ درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۰.۶ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود این در حالیست که متوسط کمینه دما ۰.۵ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

تیر ۱۴۰۲ در مقایسه با بلند مدت ۰.۶ درجه سلسیوس گرم‌تر و از ابتدای سال زراعی نیز استان تهران یک درجه سلسیوس گرم‌تر از نرمال بوده است.

از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بوده‌اند و متوسط دما در اکثر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس افزایش داشته است.