شناسهٔ خبر: 140360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت ۹ هزار متقاضی قمی رد درخواست شده به پروسه نهضت ملی مسکن

روح الله حسینی معاون مسکن و ساختمان قم سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: متقاضیانی که طی یک سال گذشته علی رغم دریافت پیامک، واریزی نداشته اند یا کمتر از میزان اعلامی به حساب خود واریز کرده اند با تأمین زمین و اراضی، امکان ادامه کار برای آن ها میسر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، سید روح الله حسینی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: متقاضیانی که علی رغم دریافت پیامک، در موعد مقرر واریز وجه نداشته اند یا بعد از مهلت اعلامی نسبت به تکمیل آورده اقدام کرده بودند، وضعیت پروفایل سامانه از تخصیص پروژه به رد درخواست تغییر کرده بود که با توجه به تأمین زمین، این گروه به مرور وضعیت پروفایلشان به تایید اولیه و تایید نهایی تغییر خواهد کرد تا در زمان مقتضی افتتاح حساب شده و با واریز اورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی به پروژه ها متصل شوند.

وی افزود: این دسته از متقاضیان در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و پرنیان به قید قرعه کشی تخصیص پروژه خواهند شد و برای آن ها خانه های ویلایی احداث می شود.

حسینی با اشاره به زمان بر بودن پروسه این اقدامات توضیح داد: در مرحله اول پروفایل این افراد به حالت تایید اولیه و تایید نهایی در خواهد آمد و در مرحله دوم افتتاح حساب می شوند و بعد از انجام مراحل قرعه کشی، در یکی از سه سایت اعلامی تخصیص پروژه خواهند شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که این فرآیند از سوی اداره کل انجام خواهد شد نیازی به اقدام از سوی متقاضیان مسکن ملی نیست.