شناسهٔ خبر: 140367 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بافق:

رفع تجاوز به حریم راه های بافق با جدیت دنبال می‌شود

بافق رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بافق حفظ و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، محمدصالح عابدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بافق اظهار کرد: حفظ و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و در این راستا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان با همکاری دستگاه قضایی در کلیه محورهای مواصلاتی از حریم راه‌ها حفاظت کند.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته تعرض به حریم راه ها در محورهای روستایی  پیگیری شد افزود:با توجه به اینکه اینگونه اقدامات طبق ماده  7 قانون اصلاح حریم راهها جرم محسوب میگردد این اداره با حضور میدانی در محل موارد تخلفی و تجاوز به حریم راه مورد بررسی قانونی و جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بافق بیان کرد: صیانت از حریم راه‌ها با کمترین تعلل در محدوده راه های شهرستان بافق انجام می‌شود که در این زمینه با همکاری خوب دستگاه قضایی و وجود اختیارات قانونی راهداری راه تخلف را با همکاری مردم برای متخلفان خواهیم بست.

وی افزود: در قانون بصورت مشخص ماده قانونی و شرایط رعایت حریم ذکر شده است که مالکان اطراف وحاشیه راه ها در صورت هر گونه ساخت و ساز بایستی نسبت به رعایت حریم راه اقدام و در صورت عدم اطلاع از میزان رعایت حریم جاده به اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان محل سکونت خود مراجعه یا با تماس تلفنی میزان رعایت حریم را از کارشناسان امر جویا شوند.

عابدی یادآور شد: همشهریان گرامی از هرگونه ساخت ساز و یا عبور عرضی لوله انتقال آب و گاز در محورهای مواصلاتی بدون اخذ مجوز خودداری کنند.

وی از گشت زنی گشت‌های راهداری شهرستان در محورها به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موارد تخلفی را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در کمترین زمان از ساخت و ساز و تجاوز به حریم راه‌ها جلوگیری شود.