شناسهٔ خبر: 140379 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دومین تیرماه گرم استان یزد در ۷۲ سال گذشته رقم خورد

گرما تابستان رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: میانگین پهنه ای دمای هوای یزد در تیرماه امسال به ۳۱.۸ درجه سلسیوس رسید که دومین تیرماه گرم این استان در ۷۲ سال اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا شیرغلامی با بیان اینکه میانگین پهنه ای دمای هوای یزد در تیرماه امسال به ۳۱.۸ درجه سلسیوس رسیده است،‌ گفت: پیش از این گرمترین تیر ماهی که از سال ۱۳۳۰ تا کنون در استان ثبت شده، مربوط به سال ۱۳۹۸ است که میانگین دمای استان به ۳۲.۴ درجه سلسیوس رسید.

وی با بیان اینکه گرم‌ترین روزهای سال در یزد در حال سپری شدن است، افزود: به طور کلی میانگین دمای هوای استان از ابتدای تابستان تا کنون ۱.۹ درجه نسبت به نرمال افزایش داشته است.

رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: این در حالی ست که میانگین افزایش دمای کشور در این مدت ۱.۱ درجه سلسیوس نسبت به نرمال بوده است.

شیرغلامی تصریح کرد: در یک هفته اخیر میزان افزایش دما در یزد، تشدید شده به طوریکه میانگین دما نسبت به بلند مدت ۳.۴ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته بافق در تمام روزها دمای ۴۰ و بالای این عدد را تجربه کرده و دما تا ۴۸.۲ درجه سلسیوس هم رسید ه است.

این مسئول گفت: در این مدت شهرهای اردکان و اشکذر هم تنها یک روز دمای کمتر از ۴۰ داشتند و مابقی روزها ۴۰ درجه یا گرمتر از آن بوده است.

رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد اضافه کرد: پیش بینی های فصلی حاکی از این است که همچنان روزها و ماههای گرمی را در پیش رو داریم و پیش بینی شده دمای میانگین سه ماه آینده استان یک تا دو درجه گرمتر از شرایط نرمال باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان یزد، شیرغلامی گفت: شهر بافق با بیشنیه مطلق ۴۸.۴ درجه رکوردار بلندمدت گرما در استان یزد است.

دومین تیرماه گرم استان یزد در ۷۲ سال گذشته رقم خورد