شناسهٔ خبر: 14038 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی منتشر می‌کند:

بررسی جستجوی هویت شهری و اسلامی در چند کتاب/ مروری بر ویژگی‌های فضای امن شهری

آبادی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، فهرست کتب منتشر شده و در حال انتشار خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی علاوه بر وظایف ویژه خود در حوزه‌های معماری و شهرسازی از جمله تشکیل کمیته‌های فنی مختلف برای رسیدگی به موضوعات طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی و پروژه‌های طراحی شهری، طرح‌های سیما و منظر شهری، تعیین طرح‌های جامع و انطباق آنها با طرح‌های تفصیلی که توسط سازمان‌های مجری همچون شهرداری‌ها به اجرا درمی آیند اقدامات مختلفی در زمینه پژوهش دارد که شامل انتشار کتاب‌های مربوط به این حوزه نیز می‌شود.

در همین راستا سه کتاب در جستجوی هویت شهری همدان، در جستجوی هویت شهری اهواز و معماری و هویت (بررسی معماری معاصر جهان اسلام) از سوی این معاونت راهی بازار کتاب شده است. 

هویت شهری همدان  هویت شهری اهواز  معماری و هویت

معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی کتاب‌هایی را نیز در دست انتشار دارد که به موضوعات مختلفی در این زمینه می‌پردازد. 

«در جستجوی هویت شهری اراک»، «خانه، فرهنگ، طبیعت»، «راهنمای معماری مساجد»، «ویژگی‌های فضای امن شهری»، «هویت اسلامی در معماری» و «اندازه شهر» عناوین کتاب‌هایی هستند که به زودی از سوی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی منتشر می‌شود. 

گفتنی است نشریه آبادی از جمله نشریات تخصصی حوزه معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی است که به صورت فصلنامه تخصصی از سال ۱۳۷۰ تا به امروز در حال انتشار است. اگرچه چاپ این نشریه سه سال با وقفه روبه‌رو شد اما هفتاد و چهارمین شماره این مجله به تازگی توسط معاونت معماری و شهرسازی منتشر شد. همچنین مکاتبه با یکهزار و ۵۰۰ متخصص معماری و شهرسازی در سراسر کشور به منظور هم‌اندیشی و ارایه مقالات، برگزاری جلساتی با سردبیران نشریات تخصصی معماری و شهرسازی و راه‌اندازی سایت فصلنامه آبادی به آدرس www.abadijournal.ir  از دیگر فعالیت‌های معاونت معماری و شهرسازی است. /

نظر شما