شناسهٔ خبر: 140391 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی اصفهان:

۳ ایستگاه هواشناسی جدید در «نطنز» اصفهان تاسیس می‌شود

ایستگاه هواشناسی مدیرکل هواشناسی اصفهان گفت: در راستای توسعه زیرساخت های هواشناسی در استان، احداث ۲ ایستگاه بارانسنجی خودکار و یک ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در نطنز اصفهان در دستور کار است.

حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی اصفهان در دیدار با محمد عباسی ظریفی فرماندار شهرستان نطنز در محل فرمانداری این شهرستان با بیان تاسیس ۳ ایستگاه هواشناسی جدید در «نطنز» اصفهان اظهار کرد: در صورت اعلام نیاز به احداث و راه اندازی ایستگاه خودکار هواشناسی در هر منطقه ای از استان، هواشناسی آماده است تا پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی این کار را انجام دهد.

وی افزود: در صورت تایید مسائل فنی و کارشناسی و همچنین تامین اعتبار و زیرساخت لازم، هواشناسی آماده است در مکان های درخواستی ایستگاه تمام خودکار هواشناسی راه اندازی کند.

مدیرکل هواشناسی اصفهان ادامه داد: ایستگاه های هواشناسی از زیرساختهای اصلی هر منطقه محسوب می شود و با توجه به توسعه ایستگاه های هواشناسی در سطح کشور، زیرساخت جدید کشور، پایدارتر ایجاد می شود.

خورشیدی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های پایدار زمینه توسعه و پیشرفت منطقه ای و ملی را فراهم می کند که در همین راستا در شهرستان نطنز تاسیس ۲ ایستگاه بارانسنجی خودکار و یک ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی اصفهان، محمد عباسی ظریفی فرماندار شهرستان نطنز نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت های هواشناسی، قول مساعد داد برای راه اندازی و توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی در سطح شهرستان همکاری لازم صورت پذیرد و اعتبارات مناسبی در این راستا برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.