شناسهٔ خبر: 140459 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک تاکید شد؛

تقویت‌ همکاری‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان

جلسه در نشست مشترک مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه مجتمع بندری امام‌خمینی (ره)، یکی از مراکز توسعه صادرات محصولات پتروشیمی کشور است، طرفین خواستار توسعه زمینه‌های مشترک برای ارتقای همکاری‌ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در نشست با پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد، صنعت پتروشیمی را در حوزه تجارت خارجی دارای جایگاه ویژه‌ توصیف کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: باتوجه به همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره) و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همکاری و تعامل بین‌بخشی در مسیر رشد اقتصادی کشور همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

گرایلو ادامه داد: آمادگی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در ارائه خدمات به روند صادراتی محصولات پتروشیمی از اولویت بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: مجموعه بنادر استان خوزستان ظرفیت‌های لجستیکی خود را برای ارائه خدمت در اسکله‌های صادراتی پتروشیمی متناسب با نیاز برنامه‌ریزی و اختصاص خواهد داد.

ضرورت توسعه همکاری بنادر خوزستان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در این نشست ، همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره) با محدوده کاری این سازمان درمنطقه را ظرفیت مهم اقتصادی و جغرافیایی عنوان کرد و گفت: این همجواری مزیت‌های اقتصادی قابل توجهی را برای توسعه صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کرده است.

پیام برزگر، کاهش خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی را راهبرد صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و گفت: مجموع بنادر خوزستان در تحقق این چشم‌انداز، نقش تاثیرگذاری دارد.

وی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی  استان خوزستان در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک تاثیرگذاری را در آینده برنامه‌ریزی خواهند کرد.