شناسهٔ خبر: 140462 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه چهارم در ارزیابی گروه‌های مسافری توسط راه‌آهن منطقه شمال‌غرب

راه آهن درود اداره کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب در ارزیابی و رتبه بندی گروه‌های مسافری مناطق ۲۱ گانه راه آهن کشور، رتبه چهارم را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای افزایش سطح خدمات و کیفیت و ایجاد فضای رقابتی در بخش مسافری ادارات کل مناطق، اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، به تدوین شیوه نامه‌ای به روش ارزیابی متوازن  (ارزیابی از منظر: مشتری، فرایندهای داخلی کسب و کار، مالی و یادگیری و رشد) اقدام کرد تا ضمن نظارت و تضمین بر سطح خدمات، انگیزش لازم را در حوزه مسافری مناطق فراهم کند.

در این راستا، گروه‌های مسافری ادارات کل مناطق بر اساس شرایط و ساختارهای متفاوت مسیرهای قطارهای مسافری  (تعداد قطار اعزامی و عبوری، تعداد پرسنل، ارزیابی عملکردی، رضایت: مسافرین، ادارات کل ستادی و شرکت‌های مسافری و…) در سه گروه تقسیم‌بندی و مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفتند.

بر اساس محاسبات شاخص‌ها و معیارهای تعیین شده و نتایج بدست آمده در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ از مجموع ادارات کل مناطق، اداره کل راه‌آهن شمال‌غرب پس از ادارات کل تهران، خراسان و آذربایجان، رتبه چهارم را در بین مناطق ۲۱گانه راه‌آهن کشور به خود اختصاص داد.