شناسهٔ خبر: 140475 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۴۱۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی سیستان و بلوچستان و کرمان در سیل آسیب دید

سیلاب جاده معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه سیلاب به بیش از ۴۱۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان آسیب وارد کرد گفت: ارزیابی اولیه از میزان خسارت‌ها حدود ۲۰۰ میلیاردتومان است که اندازه دقیق آن به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت راه‌های استان‌های درگیر سیلاب از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تشریح کرد و اقدامات سازمان را به منظور بازگشایی راه‌ها برشمرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اتفاق افتاده است و در هرمزگان بارندگی ها شدید بوده و منجر به وقوع سیل نشده است، گفت: در مجموع در راه‌های اصلی ۴۰.۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های فرعی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان دچار آسیب و تخریب شد.

اکبری جزئیات آسیب سیلاب به راه‌های اصلی و فرعی را شامل تخریب ۲۵ کیلومتر راه اصلی شمال سیستان وبلوچستان، ۵۰۰ متر راه اصلی جنوب کرمان و ۱۵ کیلومتر راه اصلی شمال کرمان، ۱۷۰ کیلومتر راه فرعی شمال سیستان و بلوچستان، ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی جنوب سیستان و بلوچستان، ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی کرمان عنوان کرد.

وی از تخریب در مجموع ۲۱۶ دستگاه پل و سایر الزامات راه ‌ها در سیلاب اخیر در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان خبر داد و گفت:  ۱۵۲ دستگاه پل و ابنیه راه‌ها در شمال سیستان و بلوچستان و ۶۰ دستگاه پل و ابنیه راه‌ها در ایرانشهر و ۴ دستگاه پل و انبیه راه‌ها در کرمان تخریب شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این سیلاب تا شب گذشته ادامه داشته و در مجموع ۴۵۰ راهدار در جاده ها مشغول بازگشایی راه ها بودند و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات برای بازگشایی راه‌ها به کار گرفته شده است.

وی در خصوص ارزیابی از میزان خسارت‌های سیلاب گفت: ارزیابی اولیه از میزان خسارت‌ها حدود ۲۰۰ میلیاردتومان است که اندازه دقیق آن به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

اکبری از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شده و تردد برقرار است. فقط کار بازسازی ها باید طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.  

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بازسازی پل‌ها و ابنیه راه‌ها به گونه‌ای انجام شود تا دوباره در همان موضع آسیب جدی ایجاد نشود.