شناسهٔ خبر: 140479 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر/ صادرات بیش از ۵۴ هزار تن انواع مواد نفتی به کشورهای آسیا و آفریقا

بندر شهید باهنر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر خبرداد و گفت: بیش از ۲۱ هزار تن انواع کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید باهنر ترانزیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، "حمیدرضا محمد حسینی تختی" مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۱۵۶ تن انواع کالا از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده که نسبت به سال گذشته در این مدت ۷۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۸۲۸ فروند انواع شناور در بنادر شرق هرمزگان پهلودهی شده که از این تعداد ۱۱۴ فروند بالای هزار تن و هشت هزار و ۷۱۴ فروند نیز زیر هزار تن بوده است.

حسینی تختی ترانزیت را با توجه به اهمیت و راهبردی بودن آن در منطقه و تاکید سیاست‌های برنامه‌ریزی شده از سوی دولت مهم و کلیدی دانست و افزود: ترانزیت این میزان کالا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های حمل و نقل دریایی و بندری انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: افزایش ضریب ایمنی در پهلوگیری شناورها و سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا بخش دیگری از عوامل مهم در زمینه خدمات لجستیکی به شمار می‌رود.

حسینی تختی در بخش دیگری به آخرین آمار صادرات اشاره کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی ۵۴ هزار و ۳۳۱ تن انواع مواد نفتی از طریق بندر شهید باهنر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی مقصد عمده کالای صادراتی را کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آفریقا و پاکستان اعلام کرد و بیان داشت: بندر شهید باهنر با برخورداری از ۲ پست اسکله نفتی سهم مهمی در صادرات مواد نفتی و مشتقات آن دارد.

گفتنی است، بنادر شرق هرمزگان شامل شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های بین‌المللی و داخلی نقش راهبردی دارند