شناسهٔ خبر: 140480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

مزار سه شهید مقاومت در استان آذربایجان شرقی و در کنار رود ارس گلباران می شود

شورای روابط عمومی ها رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان که در محل سازمان هواشناسی استان برگزار شد، گفت: مزار سه شهید مقاومت در استان آذربایجان شرقی در کنار رود ارس گلباران می شود.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی(آذرباجان شر قی)، با حضور حجت الاسلام صمد خلیلی رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی، مدیران روابط عمومی  و کارشناسان ادارات تابع در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی چهارمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان در محل سازمان هواشناسی استان برگزار گردید.

در این جلسه رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: واقعه کربلا برای مردم ما و برای تمام آزاد اندیشان و آزادگان جهان، داستان مقابله حق با باطل، مبارزه عدل با ستم و پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا حماسه مکرر تاریخ انسان و تمام روزها عاشورا و تمام ماه ها محرم و تمام سرزمین‌ها کربلا است.

خلیلی از برگزاری یادبود شهدای پل آهنی جلفا در سال (1320) خبر داد و افزود: این شهدا سه مرزبان غیور وظیفه پاسداری از این مرز را بر عهده داشته اند، پس از آن که ارتش روس ها برای ورود به خاک ایران به پل آهنی جلفا- نخجوان که عملا تنها و بهترین محل عبور از رود پر خروش ارس در این ناحیه است نزدیک می شوند، که مقاومت دو روزه این سه دلاور آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرزبانان غیور و شجاع مرزهای ایران با اشراف به پل، دو روز تمام برای دفاع در مقابل روسها نیز شجاعانه مقاومت کردندو در نهایت به شهادت نائل امدندکه پیکر این سه سرباز دفاع در همان محل مقاومت با احترام به خاک سپرده شده که امروزه نشانه دیگری از غیرت و شجاعت جوانان ایران عزیزمان است.

ایشان بااظهار اینکه هرچند امروز یادمان شهدای مرزبانی جلفا در جوار رود ارس به یکی از مراکز پربازدید گردشگری استان تبدیل شده و سالانه میلیون ها مسافر در گذر از این منطقه مرزی به مقام شامخ مدافعان وطن ادای احترام می کنند و به روح بلند آنها درود می فرستند.

وی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان اظهار کرد: روابط عمومی یک وظیفه برجسته مدیریتی است که می‌تواند به عنوان بازوی اصلی مدیران دستگاه‌ها در دستیابی اهداف ایفای نقش کند.

خلیلی افزود: روابط عمومی ها می توانند افکار عمومی و دید مثبت آنان را نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی افزایش دهند و آیینه تمام نمای عملکرد دستگاههای اجرایی باشند.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ادارات باید همواره با رصد رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری مطالب و مسائل روز را به صورت دسته بندی به مدیر سازمان ارایه و در این زمینه همفکری و هم افزایی کنند.

روابط عمومی ها مغز متفکر و زبان گویای سازمان ها هستند

مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان افزود: روابط عمومی ها مغز متفکر و زبان گویای سازمان ها هستند.

حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان شرقی افزود: روابط عمومی ها درحوزه برون سازمانی و درون سازمانی وظایف مهمی را برعهده دارند که در حوزه درون سازمانی باید تلاش کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها خود در درون سازمان تفاهم،همدلی،دستور کار مشترک،تاثیر گذاری وبرنامه را سرلوحه قرار دهند.

 عبدلی اظهار کرد: هنر خوب فهمیدن،دانستن و توانستن را روابط عمومی ها باید  به درستی اجرا کنند.روابط عمومی ها باید قابلیت ها،توانایی های سازمان را بازگو کنند و برای مخاطبان مختلف بسته های مختلف خبری و اطلاع رسانی به تناسب آنها تهیه و با روش های هنرمندانه اطلاع رسانی کنند.