شناسهٔ خبر: 140493 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح جابه‌جایی زائران اربعین با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستادمرکزی اربعین حسینی ، طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده ای از ۲۷ مرداد تا ۲۰شهریور ماه اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستادمرکزی اربعین حسینی ، طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده ای از ۲۷ مرداد تا ۲۰شهریور ماه اجرا می شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به تجارب قبلی این سازمان درزمینه جابه جایی زائران اربعین حسینی ، برنامه ها واقدامات حمل و نقلی تا ۲۵شهریورماه پیش بینی و اجرا می شود. پیش فروش بلیت زائران نیز از نیمه دوم مرداد ماه آغاز می شود و تمامی شرکت های حمل و نقل موظف اند درمرحله اول برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند ، فروش بلیت را انجام دهند.

شهرکی ادامه داد: براساس درخواست سازمان و به استناد مصوبات ستاد مرکزی اربعین ، نرخ کرایه جابه جایی زائران در ایام طرح مذکور با احتساب یکسر خالی به مرزهای هدف اربعین و بالعکس توسط کمیته حمل و نقل و سوخت ستادمرکزی اربعین حسینی اعلام می شود .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که انجام سرویس دربستی و صدور صورت وضعیت دربستی در مدت زمان اجرای طرح ممنوع است، خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل و ارائه خدمات به هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج ، ادارات، تشکل‌های مردم نهاد و غیره امکان ارائه سرویس گروهی با صدور صورت وضعیت عادی و رعایت نرخ مصوب ابلاغی اربعین با تشخیص و مسئولیت مدیرکل استان و نظارت از طریق سامانه های دراختیار مجاز است .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرکی افزود : شیوه نامه مدیریت حمل و نقل جاده ای به منظور انجام هماهنگی های لازم برای جابه جایی زائران به مرزها و بازگشت به مبادی اولیه سفر، به مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور ابلاغ گردید و مقررشد سازماندهی لازم برای بهره برداری بهینه از توان و ظرفیت نیروی انسانی با به کارگیری حداکثری همکاران مستقر استان های مرزی و همچنین استفاده بهینه از ناوگان مینی بوس و سواری کرایه در کنار ناوگان اتوبوسی براساس حوزه فعالیت انجام شود