شناسهٔ خبر: 140567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد؛

پلمب ۴ فروشگاه و یک رستوران حاشیه راه متخلف در بجنورد

پلمب ۴ فروشگاه و یک رستوران حاشیه راه بجنورد که در حریم و محدوده نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی مستقر بودند و بدون مجوز فعالیت می کردند با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، حامد معروف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی گفت: حریم راه سرمایه عمومی و ملی است و حفظ حریم راه ها طبق قوانین و آیین نامه های اجرایی نگهداری راه ها از سوی این اداره کل انجام می شود.

وی افزود: در همین راستا ۴ فروشگاه و یک رستوران حاشیه راه بجنورد که در حریم و محدوده نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی مستقر بودند و بدون مجوز فعالیت می کردند با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند.

معروف با تاکید بر این که بی توجهی  به حریم راه یکی از علل حوادث جاده ای است، افزود: طبق آیین نامه اجرایی قانون ایمنی راه و راه آهن، هر گونه ارائه خدمات در محورهای برون شهری در قالب مجتمع های خدماتی رفاهی میسر و فعالیت در حریم قانونی و محدوده نظارتی راه ها نیازمند کسب مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.