شناسهٔ خبر: 140568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سال جاری

350کیلومتر خط کشی راههای مواصلاتی معاون راهداری استان اردبیل گفت: ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سال جاری خط کشی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-نیر با بیان اینکه از این میزان حدود ۷۰۰ کیلومتر در۴ ماهه گذشته انجام شده گفت:با تلاش راهداران ادامه خط کشی در محورهای مواصلاتی با قوت درحال انجام است.  

وی با اشاره به اینکه هزار و۲۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل توسط راهداران تسطیح شده تصریح کرد:در مدت یاد شده راهداران ۵۱ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

معاون راهداری استان اردبیل در این مدت ایمن سازی ۲۴ عدد از رمپ های ورودی و خروجی را توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد:راهداران در دماغه ها ونقاط پربرخورد هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

هاشمی در مدت یاد شده از  رفع افتادگی ۲۶۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در استان اردبیل خبرداد وبیان کرد:بیش از ۳۸ هزار متر از شیب شیروانی راهها در ۴ ماهه گذشته اصلاح شده است..

هاشمی در جهت آگاهی دهی به رانندگان از تهیه،نصب و تعمیر ۴۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی درراههای استان خبرداد و خاطرنشان کرد:هزار و۶۷۰ عدد تابلوهای الزامی در راههای استان نصب شده است.

وی در ۴ ماهه گذشته به رنگ آمیزی، تهیه و نصب بیش از ۳۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،پلاستیکی و مجازی و۴۰۰ عدد بازتاب ایمنی در راههای استان اشاره کرد و گفت:در مدت یاد شده راهداران بطور مستمر از ۱۹۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل نگهداری کرده اند.

معاون راهداری استان اردبیل نصب ۵۷۵ مترحفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی،ارتقای ۳۰۰ شاخه حفاظ انجام شده(گاردریل)، تعمیر ۸۰۰ شاخه گاردریل های آسیب دیده، شستشوی۳۴ هزار و۵۰۰ عدد علائم ،مونتاژ و اصلاح هزار عدد تابلوی انتظامی،رنگ آمیزی ۹۰۰ عددپایه تابلو و علائم و رنگ آمیزی ۳۳ عددپایه روشنایی و چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.