شناسهٔ خبر: 140576 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هم اندیشی مسئولان هواشناسی ۷ استان برای مقابله با پدیده گردوخاک

رهنما نشست هم اندیشی مقابله با پدیده گردوخاک در تهران و استان‌های همجوار با حضور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

​به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای پیش‌بینی و مقابله با توفان های ماسه و گردوخاک نشست هم اندیشی شناسایی، پیش بینی و مقابله با این پدیده با حضور و سخنرانی مازیار غلامی "مدیر کل هواشناسی استان تهران" و مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به میزبانی اداره کل هواشناسی استان تهران برگزار شد.

این نشست با حضور نمایندگانی از ادارات کل هواشناسی استان های تهران، قم، البرز، مرکزی، زنجان، سمنان و قزوین و همچنین نمایندگانی از استانداری تهران و سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

از جمله محورهای برگزاری این نشست می توان به شناسایی کانون های گردوخاک داخلی(منطقه ای) و خارجی، سازوکار شکل گیری و سازوکار انتقال این پدیده اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این نشست رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در خصوص موضوعاتی همچون پروژه های انجام شده مشترک این پژوهشگاه با ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار، تهیه نقشه های شناسایی کانون های گردوغبار داخلی از منظر شدت، زمان فعالیت و مناطق تحت تاثیر آن، مطالعه و منشاء یابی کانون های گردوغبار خارجی تاثیر گذار بر ایران، تهیه برنامه عمل منطقه ای به جهت کنترل کانون های گردوخاک و در پایان به طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی گردوخاک ویژه ۲۵ کشور همسایه توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره کرد.