شناسهٔ خبر: 140592 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس مختل می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج و خطر اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج روز چهارشنبه در شرق تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی، روز پنجشنبه در تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه، عصر پنجشنبه در شمال خلیج فارس جریانات شمال غربی با حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه، روز جمعه تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر، روز شنبه هفته آینده تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و روز یکشنبه در تنگه هرمز  و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان موجب  اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک می‌شود.

این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری را به دنبال دارد.

خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری توصیه می‌شود.