شناسهٔ خبر: 140603 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بیشینه دمای هوا در خوزستان به ۵۱ درجه رسید

گرما تابستان بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در چهار شهر در استان های خوزستان و ایلام به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسید که بالاترین دما با میزان ۵۱.۴ درجه سلسیوس در «بستان» خوزستان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در بستان از توابع خوزستان به ۵۱.۴ درجه سلسیوس رسید و گرمترین شهر کشور شد.

این نخستین دمای بیشتر از ۵۰ درجه کشور از ابتدای مرداد تا کنون است.

امروز همچنین بیشینه دمای هوای «دهلران» در ایلام به ۵۰.۶، «شوش» و «آبادان» در خوزستان ۵۰.۳ و «مهران» در ایلام به ۴۹.۸ درجه سلسیوس رسید.

امروز تمامی ایستگاه های هواشناسی و اقلیم شناسی خودکار خوزستان دمای بیش از ۴۰درجه گزارش کرده اند که بیشینه دما در ۱۷ ایستگاه بین ۴۷ تا حدود ۵۱ درجه بوده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است که فردا نیز بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای استان به محدوده ۵۰ درجه می رسد.

این اداره کل در عین حال اعلام کرده که با جنوبی شدن جریانات تا پنجشنبه شاهد افزایش رطوبت هوا و هوای شرجی در نوار ساحلی استان بویژه مناطق ساحلی شرق استان و تا حدودی مرکز استان خواهیم بود.

همچنین هواشناسی ایلام از احتمال ثبت دمای ۵۲ درجه در دهلران در روز چهارشنبه خبر داده است.

داده های مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور  نشان می دهد که روند تغییرات دما تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور، افزایشی است.