شناسهٔ خبر: 140606 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قم؛

زیرساخت‌های سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان به سرعت تکمیل شود

بازدید استاندار قم از سایت طایقان استاندار قم با بیان اینکه احداث خانه‌های یک طبقه جزء رسالت‌های مهم قم در طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: زیرساخت‌های اولیه سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان برای آغاز عملیات عمرانی احداث واحدهای مسکونی به سرعت تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای تأمین مسکن در محل سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی هیچ توجیهی در تاخیر تأمین آب، برق و گاز و حل مشکل مردم ندارند، مسوولان در آماده‌سازی سایت‌های مسکن خودشان را جای مستأجرانی بگذارند که توان پرداخت اجاره بها ندارند.
وی با تأکید بر اینکه شبکه اصلی معابر سایت طایقان باید طی ۱۵ روز آینده نهایی شود، اضافه کرد: برای تسریع در آماده‌سازی و تسطیح این سایت در قدم اول باید آب کارگاهی در اسرع وقت تأمین و منتقل شود.
استاندار قم با اشاره به برخی از مزایای خانه‌های یک طبقه ویلایی، عنوان کرد: قم از نظر هویت دینی و مذهبی خود نیازمند طراحی سایت‌هایی مانند پرنیان، طایقان و اسلام آباد بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن، نهایی شده است.
شاهچراغی با تأکید بر اینکه ماشین آلات کنونی سایت طایقان بسیار اندک است و برای پیش برد کار در زمان‌بندی پیش‌بینی شده کافی نیست گفت: بنیاد مسکن قم باید تهیه نقشه و واگذاری و تخصیص پروژه‌ها را با طی کردن روال قانونی در مدت کوتاهی تکمیل و نهایی کند.
وی افزود: امیدآفرینی در بین مردم باید بصورت عینی و میدانی انجام بگیرد که یکی از مصادیق آن در شرایط کنونی آماده‌سازی و تحویل بموقع پروژه‌های ساخت مسکن است.
استاندار قم در پایان با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به خانه دار کردن مردم قابل مقایسه با سال‌های پیش نیست، تأکید کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در حوزه مسکن در ۲ سال گذشته قابل مقایسه با ۱۰ سال پیش از آن نیست.
در فاز نخست سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان برای چهار هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه های یک طبقه ویلایی احداث خواهد شد. سایت طایقان در فاصله هفت کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است.
روستای طایقان در بخش سلفچکان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قم قرار گرفته است