شناسهٔ خبر: 140614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحویل حدود ۳ برابر اراضی ابلاغی تا پایان سال ظرف ۴ ماه در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تحویل حدود ۳ برابر اراضی ابلاغی تا پایان سال ظرف ۴ ماه توسط منابع طبیعی استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی اعلام کرد: این تحویل و تحول در راستای ماده ۱۰ و ۲۰ قانون زمین شهری و ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و با هدف حفظ و صیانت اراضی ملی و دولتی و به جهت تخصیص زمین قانون جهش تولید مسکن  بوده و از کارگروهی و تعامل خوب صورت گرفته و آزاد سازی ۳۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهر، در ابتدای سال جاری اقدامات لازم صورت گرفت . با پیگیری‌های بعمل آمده در اجرای این ماده از قانون ۳۲۰۰ هکتار از اراضی تعیین تکلیف گردیده و تحویل انجام شده است.

داعی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های متولی زمین از جمله اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی گفت: مطابق با برنامه ذاتی این اداره کل و در راستای حفظ حقوق مردم و بیت المال و  پروژه های مسکن ملی که در سرلوحه کار اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در سال جاری است اداره کل مذکور همراه و همگام با برنامه های دولت سیزدهم در پیشبرد اهداف سازمانی قدم مثبت برداشته است که به سایر دستگاه ها نیز توصیه می کنیم به قانون جهش مسکن ملحق شوند.

ناطق رییس اداره املاک و بانک زمین نیز اعلام کرد: در حوزه املاک،با تلاش‌های بعمل آمده عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های اعلامی آغاز شده و این بستر سازی منوط به تامین زمین مناسب بوده که با همت و همدلی دستگاه های متولی امر به سرانجام رسیده است.

رییس اداره املاک و بانک زمین افزود: طبق برنامه اجرایی تحویل و تحول اراضی ملی با منابع طبیعی تا پایان سال جاری، ۱۰۷۰ هکتار تحویل که تا کنون بالغ بر ۳ برابر عدد ابلاغی تحویل شد.