شناسهٔ خبر: 140618 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب کشور/وزش باد شدید در مرکز، شرق و شمال و جنوب شرق

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب کشور از وزش باد شدید در مرکز، شرق، شمال و جنوب شرق خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی را تشریح کرد و گفت: برای دو روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی،برخی نقاط واقع در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده،گاهی رعدو برق و وزش باد را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر روز پنجشنبه تا شنبه در برخی نقاط شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، بارش باران، گاهی  رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی در چند روز آینده در شمال‌شرق، شرق و مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان، تهران و البرز در برخی ساعت‌ها، وزش باد شدید و باد و گردوخاک رخ می‌دهد. در شرق کشور و به ویژه در منطقه زابل توفان شن و خاک سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق خواهد شد.

وی افزود: آسمان  تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد است. در ساعات بعدازظهر و اوایل شب توفان گردوخاک  در برخی نقاط استان تهران به وقوع می پیوندند و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر دمای هوای پایتخت است.