شناسهٔ خبر: 140647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد؛

جذب ۱۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های شهرستان دلیجان

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در یک سال اخیر فقط برای نگهداری از رویه آسفالتی راه‌های شهرستان دلیجان، بیش از یک هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جذب هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری از راه‌های شهرستان دلیجان بمنظور بهسازی و ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های آن شهرستان در یکسال اخیر خبر داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه راه‌های شهرستان دلیجان و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور و همچنین تردد چشمگیر صورت گرفته در هر شبانه روز بخصوص ثبت ۵۰ الی ۷۰ درصدی عبور و مرور ناوگان سنگین حمل و نقل کالا از این شهرستان، با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار قابل توجهی برای بهسازی خرابی راه‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از از اضمحلال رویه آسفالتی در محورهای شریانی جذب شده است که حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات تاکنون هزینه شده و ۶۰ درصد دیگر آن نیز در دست اقدام است.

جهانی با اشاره به جزئیات پروژه‌های آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان دلیجان گفت: دو قرارداد برای اجرای لکه گیری هندسی و روکش آسفالت محور «دلیجان-سلفچگان» و «دلیجان-اصفهان» به ارزش ۴۰۰ و ۸۳۰ میلیارد ریال منعقد شده و در حال حاضر پیمانکار مربوطه مشغول اجرای آن است.

اجرای پنج کیلومتر ماسه آسفالت در محور «نراق-مشهداردهال» قبل از ایام عید اجرا شده بود که اکنون اجرای روکش آسفالت محور نیز در همان پنج کیلومتر در حال اجراست که به گفته جهانی برای این پروژه نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و قراردادی دیگر نیز در ادامه همین مسیر به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال با پیمانکار بخش خصوصی منعقد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت سطحی در محور «دلیجان-نراق» با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال طی تیرماه سال جاری نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مجموع اعتبار جذب شده برای بهسازی و ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های شهرستان دلیجان در یکسال اخیر را برابر با هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تداوم پیگیری‌ها و تخصیص منابع مالی مورد نیاز، تحولی بزرگ در شبکه راه‌های این شهرستان صورت پذیرد تا کاربران جاده‌ای با آرامش خیال از محورهای مواصلاتی عبور کنند.

اقدامات مختلف دیگری در محورهای مواصلاتی شهرستان دلیجان صورت گرفته است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اختصار به آن‌ها اشاره کرد و گفت: نصب حفاظ میانی بتنی در محور «دلیجان-محلات»، رفع یک نقطه پرتصادف در کیلومتر ۲۵ محور «دلیجان-اصفهان»، تعریض محور و ساخت راه دسترسی ایست و بازرسی دلیجان در محور دلیجان-اصفهان، ساماندهی و کانالیزه کردن محدوده پلیس راه دلیجان-اصفهان، رفع خرابی و تعمیر روشنایی طولی در محور دلیجان-سلفچگان، دلیجان-اصفهان و کمربندی شهر دلیجان، ترانشه برداری و ایمن سازی محور نراق-مشهداردهال، آسفالت محور روستایی نراق-بی بی زبیده خاتون، تعریض پل خاوه در محور نراق-مشهدارهال، ساخت یک دستگاه پل در محور دلیجان-سلفچگان، رفع دو نقطه پرتگاهی در کیلومتر ۲۴ و ۲۶ محور دلیجان-اصفهان از شاخص‌ترین اقداماتی است که در راستای ارتقاء کیفیت راه‌های شهرستان دلیجان در یکسال اخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای قرنیز بتنی و نصب هندریل برای پل کیلومتر ۲۵ محور دلیجان-اصفهان، خط‌کشی راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، تعمیر گاردریلهای آسیب‌دیده و نصب گاردریل جدید، نصب انواع تابلوهای ایمنی، تعمیر و نصب چراغ‌های چشمک زن، اجرای شیب شیروانی و بسیاری خدمات راهداری دیگر در راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان دلیجان انجام شده است که نشان از فعالیت گسترده راهداران، رانندگان، کارشناسان، مهندسین ناظر و پیمانکاران بخش خصوصی در اجرای این طرح ها دارد.

در هر شبانه روز بصورت میانگین بیش از ۱۷ هزار تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان دلیجان ثبت می‌شود که گاها سهم تردد خودروهای سنگین در این راه‌ها از ۷۰ درصد نیز عبور می‌کند.