شناسهٔ خبر: 140649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تعمیرات اساسی ۳ پروژه سرمایه‌گذاری با رعایت الزامات زیست‌محیطی در بندر امام خمینی(ره)

بندر امام (ره) تعمیرات اساسی سه پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با رویکرد رعایت الزامات محیط زیستی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام(ره) گفت: تعمیرات اساسی سه پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با رویکرد رعایت الزامات محیط زیستی انجام شد.

مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام (ره) ادامه داد: به دنبال خاتمه مدت قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت) در این مجتمع بزرگ بندری در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن، باراندازها و انبارهای نگهداری کالا عملیات تعمیرات اساسی سه پروژه بر اساس تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاران با رویکرد حفظ و ارتقاء محیط‌زیست منطقه انجام شد.

بهرامی در ادامه افزود: انجام آزمایش‌های ضخامت‌سنجی،کالیبراسیون بدنه و کف مخازن، احیاء و اجرای فضای سبز با استفاده از پوشش گیاهی بومی و مقاوم و ارتقاء سیستم تصفیه فاضلاب در قالب پکیج تصفیه فاضلاب از اقدامات شاخص در جریان تعمیرات اساسی پروژه‌های مذکور بوده است.