شناسهٔ خبر: 140661 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد شدید در شرق کشور طی ۵ روز آینده

باد طوفان توفان وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده مناطق شرق،شمال شرق به‌ویژه منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز باد شدید خواهد داشت که با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنج‌شنبه  ۱۲مردادماه پرداخت و گفت: امروز در نقاطی از کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی شده که فردا و پسفردا در مناطقی از شمال آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه افزود: بر روی ارتفاعات مازندران روز شنبه همچنین برای گلستان و خراسان شمالی و یکشنبه دامنه ها ارتفاعات البرز در ساعات بعدازظهر و شب البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. 

وی تشریح کرد: دوشنبه نقاطی از شمال غرب استان های واقع در دامنه ارتفاعات البرز رگبار پراکنده خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در۳ روز آینده نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق پیش بینی می شود که گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

به گفته نقشینه در ۵ روز آینده مناطق شرق،شمال شرق به‌ویژه منطقه زابل و دامنه های جنوبی البرز باد شدید خواهد داشت که با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

وی تصریح کرد: فردا و پسفردا دریای خزر و در ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

همچنین بیشینه دمای تهران به ۳۹ درجه و شنبه و یکشنبه دوشنبه روند کاهشی دما در پیش است.

بعد ازظهر روز دوشنبه نیز برای تهران رگبار پراکنده باران احتمال می‌رود.