شناسهٔ خبر: 140692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴۸ ساعت گذشته؛

۲۷۲ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان مرکزی شد

تردد استان مرکزی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه ۲۷۲ هزار و ۱۷۳ دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان مرکزی شده و ۳۳۰ هزار و ۶۷۱ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «میثم سیفوری» رئیس مرکز مدیریت راه‌های  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است.


وی افزود: یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۴۷۵ تردد مربوط به خودروهای سبک، ۳۵۸ هزار و ۳۶۲ تردد مربوط به ناوگان سنگین و ۹ هزار و ۲۷۵ تردد مربوط به ناوگان حمل و نقل اتوبوسی می‌باشد.


به گفته سیفوری ۲۷۲ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه در دو روز گذشته به استان وارد و ۳۳۰ هزار و ۶۷۱ وسیله از استان خارج شده است که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش و ۱۱ درصد افزایش داشته است.


وی اظهارداشت: بر اساس تحلیل داده‌های ۷۰ دستگاه ترددشمار برخط منصوب در محورهای شریانی استان، آزادراه ساوه - تهران با ۸۵ هزار و ۱۰۳ تردد پرترددترین محور و پس از آن مسیر برگشت محور اراک - سلفچگان و شازند به اراک جایگاه دوم و سوم تردد را بخود اختصاص داده اند.


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: کاربران جاده‌ای برای مدیریت سفرهای خود می‌توانند از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن اتصال به دوربین های نظارت تصویری منصوب در جاده‌های کل کشور از وضعیت ترافیکی راهها مطلع و سپس اقدام به سفر نمایند.