شناسهٔ خبر: 140693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

تصویب طرح جامع شهر شهرکرد در مراحل پایانی است

طرح جامع شهرکرد مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری از تکمیل طرح جامع شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان وکمیته انطباق شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست صمیمی با جمعی از مطالبه گران و فعالان فضای مجازی استان با اشاره به مراحل پایانی تصویب طرح جامع شهر شهرکرد، اظهار کرد: درخواست شهروندان چالش‌تر در خصوص تفکیک از شهرکرد بصورت شهر مستقل که در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله سرانه جمعیتی امکان آن وجود ندارد و همچنین تعیین تکلیف واگذاری اراضی شهر کیان برای ساخت کنار گذر جنوبی شهرکرد، موضوعاتی است که برای طرح جامع شهرکرد در حال بررسی نهایی است.

وی همچنین طرح موضوع تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای را یکی از موضوعات قابل دفاع در شورای عالی شهرسازی عنوان کرد و افزود: در طرح جامع یکی از پیشنهادات شهرداری تغییر کاربری این اراضی بوده است اما در حال حاضر مجوز ساخت به کارگاه‌ها با طبقات بیشتر داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با اشاره به سهم ۷۰ درصدی شهر شهرکرد از پروژه‌های بازآفرینی استان، موضوع بازآفرینی را به عنوان یک محرک معرفی و اجرای آن را در اقدامی مشترک با سهم ۴۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصدی شهرداری و ۳۰ درصدی دانست.

مقصودی با اشاره به پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده نیز گفت: شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت و ساز در این بافت‌ها حدود ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌کنند، همچنین بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی نیز ابلاغ شده است که متقاضیان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی برای اراضی رها شده خبر داد و افزود: براساس این مصوبه زمین‌های بزرگ شخصی و دولتی که ظرف مدت ۶ ماه ساخته نشوند توسط شهرداری در کمیسیون ماده پنج می‌توانند تغییر کاربری عمومی پیدا کرده و مورده استفاده قرار گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری با اشاره به نحوه پرداخت سهم ۱۰ درصدی واگذاری اراضی به شهرداری، اظهار داشت: طبق قانون هرکجا واگذاری انجام شود باید سهم ۱۰ درصد شهرداری پرداخت شود اما تاکنون هیچکدام از اراضی منظریه به مالکین واگذار نشده است و شهروندان ساکن در منظریه، مالک اعیانی هستند و نه عرصه. مقصودی ادامه داد: در عین حال متعهد شده‌ایم در یک فرجه زمانی ۲ ماهه سهم ۱۰ درصد شهرداری را تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه طبق توافق، ۴ محله منظریه که مسکن مهر در آن احداث شده است به شهرداری واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برآورد هزینه در محلات ۳۵، ۳۷،۳۶و ۳۸ منظریه انجام و مقرر شد با واگذاری زمین به شهرداری، آماده‌سازی این محلات انجام شود.

انتهای پیام