شناسهٔ خبر: 140699 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بدرقه وزرای اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری کشور سوریه

سوریه فرودگاه امام بذپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنج شنبه ۱۲مردادماه محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و ایاد الخطیب وزیر ارتباطات و فناوری سوریه را از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به مقصد دمشق بدرقه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و محمدسامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به عنوان رؤسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور دوشنبه 9 مرداد در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه در نشست خبری با اصحاب رسانه در روز دوشنبه ۹ مردادماه با اشاره به گذشت کمتر از ۳ ماه از سفر تاریخی رئیس جمهور کشورمان به سوریه بیان کرد: پیگری توافقات مورد تاکید روسای جمهور دو کشور است تا این کار هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

بذرپاش از آغاز فعالیت بانک ایرانی در سوریه طی هفته‌های آتی، حذف تعرفه تجاری کالاهای دو کشور، فعال سازی شرکت‌های اپراتور سیار ایرانی در سوریه، تسهیل ترانزیت و فعالسازی زیرساخت‌های ترانزیتی در حوزه‌های جاده ای، ریلی و خطوط کشتیرانی، از سرگیری تولید دو خودروساز ایرانی در سوریه، حذف هزینه خدمات فرودگاهی برای ایران و سوریه خبر داد.

محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه نیز در نشست خبری، انجام سفر هیئت سوری به ایران را تکلیفی از سوی رئیس جمهور دانست و گفت: این سفر با هدف پیگیری و اجرای مباحث و توافقات انجام شده در سفر رییس جمهور ایران به سوریه انجام شده است تا مباحث مرتبط و همکاری‌های اقتصادی در همه زمینه‌ها را به سرانجام برسانیم.

سامر الخلیل ادامه داد: جلسه مفصلی در حوزه همکاری‌های اقتصادی دو طرف داشتیم و هم مباحث مختلفی درباره همه حوزه‌های همکاری و ظرفیت‌های دو کشور در این زمینه مطرح شد.

وی افزود: گام‌های بسیار زیاد طی دو ماه گذشته در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، حمل‌ونقل، تجارت آزاد، گردشگری و زوار برداشته شده و از همه تلاش‌های انجام شده میان دو دولت، مجموعه‌ها و شرکت‌های خصوصی ایرانی و به ویژه وزیر راه و شهرسازی ایران تشکر می‌کنم.