شناسهٔ خبر: 140710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

افزایش ۲ برابری حفاظت و مرمت راه‌های ارتباطی هرمزگان در ۴ ماهه نخست امسال

افزایش دوبرابری حفاظت و مرمت راه‌های ارتباطی هرمزگان در 4 ماهه نخست امسال رئیس اداره نگهداری راه های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از افزایش اقدامات در حوزه روکش و آسفالت راه‌ها اصلی و فرعی سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مهران رازمند رئیس اداره نگهداری راه های راهداری استان هرمزگان در تشریح اقدامات این اداره بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ حفاظت و نگهداری جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان اولویت نخست اداره کل راهداری عنوان‌شده است.

رازمند تشریح کرد: طبق برنامه اهداف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مقرر بوده که در چهارماهه امسال ۴۰ کیلومتر از آزادراه، بزرگراه واصلی رو کش و آسفالت شود که در این مدت اداره نگهداری راه‌ها موفق شده بیش از ۸۰ کیلومتر از راه‌ها را روکش و آسفالت کند.

رازمند افزود: در خصوص روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی نیز ۸۹ کیلومتر و روکش حفاظتی نیز ۲۳ کیلومتر انجام‌شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در همین مدت ۴ ماهه نخست سال اداره نگهداری راه‌ها توانسته است لکه‌گیری سطح راه‌ها را به مقدار ۲۵۴ کیلومتر انجام دهد.

وی بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل در کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: برای همین مرمت، بهسازی و حفاظت و نگهداری راه‌های ارتباطی بسیار مهم است چراکه در غیر این صورت علاوه بر کاهش سرعت حمل‌ونقل و ضرر اقتصادی، تلفات جاده‌ای نیز افزایش خواهد یافت.