شناسهٔ خبر: 140734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهتمام راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر اتمام عملیات ۱۲ کیلومتر از محور نقده - پیرانشهر

دکتر حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت بیش از ۳۸ درصدی بزرگراه نقده-پیرانشهر، گفت: کل این قطعه ۳۳.۵ کیلومتر بوده که حدود ۱۲ کیلومتر آن زیربارترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی،  در بازدید از عملیات عمرانی بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی این بزرگراه بین‌المللی در ۲ قطعه در حال انجام بوده و تسریع در روند اجرایی پروژه جهت افزایش ظرفیت عبور زائران اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: قطعه نخست این محور ۱۰ کیلومتر بوده و برای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که حدود ۴ کیلومتر آن پیش از آیت زیربار ترافیک رفته‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل بین‌المللی در این مسیر انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای و افزایش ترانزیت باشیم. 

حمزه‌لو با اشاره به مساله ایمن سازی ورودی روستای گارنا، گفت: مساله مورد توجه این روستا توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است. 

وی افزود: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر نیز که ۲۳.۵ کیلومتر طول دارد و تاکنون بیش از ۵ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

حمزه‌لو افزود:پیش‌بینی می‌شود با تخصیص به موقع اعتبارات حدود ۱۲ کیلومتر دیگر از بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر تا اربعین امسال به اتمام رسیده و زیربارترافیک برود.