شناسهٔ خبر: 140742 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛

شناسایی فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها ملاک ارزیابی مدیران است

مدیران فرودگاهی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: ‌در حال حاضر پیگیری شبانه‌روزی و مستمر قانون خاص‌ شرکت فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا تاکنون ۲ جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا نخجوانی در هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که با محوریت هماهنگی اربعین حسینی به میزبانی فرودگاه مشهد برگزار شد، به سیاست‌های جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره و محور اصلی فعالیت‌های شرکت را «فرهنگ ایمنی، سیستم مدیریت ایمنی و پایش انطباق‌ها» عنوان کرد و اظهار داشت: مفاد نظام‌نامه و شیوه‌نامه‌های مدیریت ایمنی رعایت شده و کمیته‌های ایمنی در جهت رفع یا کاهش ریسک مخاطرات شناسایی‌شده به‌موقع تشکیل شود. 
وی تجاری‌سازی و شناسایی فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها را ملاک ارزیابی مدیران فرودگاهی دانست و افزود: اصلاح نحوه تعامل مدیران فرودگاه‌ها با مقامات استانی، محلی و نمایندگان مجلس، صرفاً در قالب آئین‌نامه‌ها و سیاست‌های شرکت باشد و در این راستا از ارائه و پذیرش طرح‌های غیرمولد، غیراقتصادی و هزینه‌ساز پرهیز شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ و ناوبری هوایی ایران در ادامه دیگر محور سیاست‌های جدید این مجموعه را توجه به معیشت کارکنان در تمام سطوح و توسعه منابع‌ انسانی عنوان و تصریح کرد: ضمن قدردانی از مدیران گذشته برای بسترسازی قانون خاص، ‌در حال حاضر پیگیری شبانه‌روزی و مستمر قانون خاص‌ شرکت فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا تاکنون ۲ جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شده و برای به‌نتیجه رسیدن این قانون ظرف مدت کوتاهی، با سازمان اداری و استخدامی و دیگر اجزای دولت در تعامل هستیم. 
معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر سیاست‌های جدید شرکت فرودگاه‌ها را نگاه خدمات‌رسانی به مسافران و چشیدن طعم خدمت بی‌منت به مردم بزرگ ایران عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه‌ها با تسهیلات فرودگاهی مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند بنابراین نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی صورت گیرد تا مسافر از ما رنجیده‌خاطر شود. 
وی به آئین‌نامه حقوق مسافر اشاره کرد و ادامه داد: در راستای توجه ویژه به آئین‌نامه حقوق مسافر، باید نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت‌های هندلینگ طرف قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها انجام شود چراکه این خدمات در رضایت مسافران تاثیر مستقیم داشته و تمامی خدمات فرودگاهی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین در صورت افت کیفیت خدمات، شرکت هندلینگ صلاحیت فنی برای ارائه خدمات را از دست می‌دهد. 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: مجموعه خدمات فرودگاه‌ها باید مبین احترام به حقوق مسافر باشد در این راستا، مدیریت و کاهش ایستایی در ترمینال‌ها و نمایش تاخیر در نمایشگرها حائز اهمیت است.
نخجوانی از دیگر سیاست‌های شرکت فرودگاه‌ها را انضباط شرکتی در همه ارکان دانست و گفت: در این راستا می‌طلبد رفتار سازمانی مدیران الگوی رفتای تمام ارکان قرار گرفته و از ارشادها و راهنمایی دیگران نیز استقبال کنیم. 
وی با تاکید براینکه اشراف مدیران و عوامل ذی‌حساب بر آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی به‌منظور پیشگیری از بندهای حسابرسی و طرح آن در دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی حائز اهمیت است، اضافه کرد: باید مدیران فرودگاه‌ها همکاری کامل با مراجع نظارتی، نظامی و انتظامی در چارچوب قانون داشته باشند تا مانع از شکل‌گیری پرونده‌های تخلفاتی شوند. 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دیگر محور فعالیت‌ها و سیاست‌های جدید را افزایش تعاملات و فعالیت‌های حوزه دیپلماسی و حضور پررنگ در نهادهای بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر باید برای تقویت و تثبیت جایگاه خود در مجامع بین‌المللی تلاش کنیم. 
وی در ادامه بر تسریع امور، سالم‌سازی و ارتقای فرآیندها با استفاده از هوشمندسازی بر بستر آی‌.تی تاکید کرد و افزود: از آنجا که باید خدمات برای مسافران ملموس باشد، می‌طلبد تجهیزات فرودگاهی همچون ایربریج به‌روز و افزوده شود. 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر توجه به متناسب‌سازی محیط‌های فرودگاهی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: مناسبت های ملی، مذهبی و و فرهنگی باید در محیط‌های فرودگاهی نمود عینی داشته و طراحی‌ها و تزئینات داخل ترمینال‌ها برای مسافران آرامش‌بخش باشد.