شناسهٔ خبر: 140744 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی، نیمه شمالی و جنوبی کشور/ هشدار سیلاب در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی، نیمه شمالی و جنوبی کشور نسبت به وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: برای دو روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی، سمنان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده که در نقاط مستعد با توفان گردوخاک همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در جنوب کشور در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان،‌ جنوب و شرق فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید توام با گردوخاک رخ می‌دهد. برای سه شنبه علاوه بر این مناطق در غرب یزد و شمال فارس هم این شرایط پیش‌بینی شده است.

گودرزی توضیح داد: بارش‌ها برای امروز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی در حد هشدار نارنجی است که در مناطق مستعد با توفان گردوخاک همراه است.

به گفته وی، در چند روز آینده برای شرق، شمال شرق و به ویژه منطقه زابل بادو گردوخاک پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران نیز امروز تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.