شناسهٔ خبر: 140785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حذف ۴ نقطه پر حادثه در چهارمحال وبختیاری تا پایان سال

حذف 4 نقطه پر حادثه در چهارمحال وبختیاری تا پایان سال سرپرست معاونت راهداری اداره کل‌راهداری وحمل وبقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ نقطه پرحادثه در سطح استان محور ( شهرکرد – سودجان پیچ هارونی ، ۲ نقطه در محور شهرکرد – بروجن (روبه روی زندان و شرکت نفت )و کمر بندی سامان روبه روی قطب صنعتی ) تا پایان سال حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی(اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری) امین قوامی، سرپرست معاونت راهداری این اداره‌کل گفت: طی بررسی‌های انجام شده تا کنون ۱۳ نقطه پرحادثه در محورهای  سطح استان  شهرکرد – سودجان با مشکل وجود میدان در راه فرعی، شهرکرد – سودجان با مشکل قوس افقی یا قائم درراه اصلی، بروجن- لردگان با مشکل پل وقوس در راه اصلی، ۲ نقطه در محور شهرکرد – بروجن یا مشکل تقاطع و قوس افقی یا قائم در بزرگراه، بروجن لردگان، فرخشهر – گردنه کت، شهرکرد – خوزستان، شهرکرد – سامان، سه راهی خوزستان – پل خراجی، سامان – تیران، سه راهی کیان طاقانک - سه راهی شمس آباد و محور فرعی جعفرآباد با مشکل قوس افقی یا قائم در راه‌های اصلی و بزرگ‌راه شناسایی شده است.  

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تخصیص ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار امکان اصلاح ۴ نقطه شهرکرد – سودجان، ۲ نقطه درمحور شهرکرد – بروجن و سامان – تیران تا پایان سال فراهم شده است که عملیات حذف نقاط تا پایان سال جاری رفع می شود.

وی ادامه داد: طی ۴ ماهه نخست سال ۷۹۲ کیلومتر خط‌کشی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، نگهداری و نصب چراغ چشمک زن با اعتبار ۵۷۵ میلیاردتومان، اجرای حفاظ بتنی در ۴.۵ کیلومتر با اعتبار ۹ میلیارد تومان، نصب ۴ هزار علائم اخباری، انتظامی و آگاهی با اعتبار ۸ میلیارد تومان و ۷ کیلومتر شیار تراشنده با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در سطح استان اجرا شده است.

تحقق ۱۰۵ کیلومتر عملیات آسفالت در استان طی سال جاری

قوامی بیان کرد: همچنین ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و ۴۵ کیلومتر لکه‌گیری با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان انجام شده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: کانال سودجان به طول ۱۸۰ متر با اعتبار یک میلیاردتومان، تعمیر ۳ دستگاه پل با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان، رنگ‌آمیزی ۲ پل سودجان و صادق‌آباد با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان، تنقیه ۲۶۰ مورد پل با ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار و خرید ۲ دستگاه لودر بااعتبار ۱۴ میلیارد تومان از جمله مهمترین اقدامات این اداره‌کل از ابتدای سال جاری است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های این اداره کل در سه نوع انجام می‌شوند، ادامه داد: فصل کاری این اداره از خردادماه تا مهرماه است و عملیات روکش‌آسفالت، رنگ‌آمیزی، خط ‌کشی، شانه‌سازی، نصب تابلو، شست و شوی تونل‌ها و ... به صورت روتین هر ساله و عملیات زمستانی در فصل خود انجام می‌شود.

احتمال انجام عملیاتی بیشتر از تعهد، در اداره کل راهداری استان

قوامی به اهداف این اداره‌کل تا پایان سال اشاره کرد و گفت: تعهد داریم تا پایان فصل کاری ۷۰ کیلومتر روکش‌آسفالت حفاظتی، ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، ۱۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و ۲۰ کیلومتر درزگیری انجام شود که با توجه به اقدامات انجام شده احتمال فعالیت بیشتر از تعهدات تا پایان فصل وجود دارد.

وی در پایان افزود: قیر مورد نیاز برای روکش آسفالت و حذف نقاط پرحادثه از سمت دولت تامین می‌شود که در سال گذشته ۸۳۰ تن قیر با ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار و در سال جاری تا کنون ۲۶۱ تن با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین شده است.