شناسهٔ خبر: 140803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارسال درخواست برای تجهیز ۱۰ محور اصلی استان چهارمحال و بختیاری به دوربین مداربسته

محور شهرکرد- فرخشهر پرتردترین محور استان طی 72 ساعت گذشته رئیس مرکز مدیریت راه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ محور اصلی استان هنوز مجهز به دوربین مداربسته نشدند که درخواست مورد نظر داده شده و منتظر موافت از سمت مرکز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی(اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری) لاله اشرفی، رئیس مرکز مدیریت راه این اداره کل گفت: در حال حاضر ۲۸ دوربین نظارتی در محورهای استان مشغول فعالیت هستند که تردد خودروها و معایب جاده‌ای توسط کارشناسان دیده و از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شوند و اگر مانعی مانند سنگ یا لاشه حیوان در جاده باشد قبل از گزارش مردمی رفع می‌شود.

 رئیس مرکز مدیریت راه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۰ محور اصلی استان هنوز مجهز به دوربین مداربسته نشدند که درخواست مورد نظر داده شده و منتظر موافقت از سمت مرکز هستیم.

اشرفی با بیان اینکه با نامه قضایی و دستور نیروی انتظامی فیلم اتفاقات محورهایی که دوربین دارند به متقاضیان داده خواهد شد، افزود: متاسفانه دوربین‌های محور کوهرنگ و لردگان نسبت به میزان تردد کم و نقطه کور در این محوربسیار است که با نصب دوربین این مشکلات کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی سه روز 11 تا 13 مردادماه که به خاطر گرمای بی‌سابقه تعطیل اعلام شد پرترددترین محورهای استان به ترتیب شهرکرد- فرخشهر با ۹۴۸۲۰ تردد، محور فرخشهر – شهرکرد با ۹۱۱۳۷ تردد و محور سورشجان شهرکرد با ۷۲۶۱۵ تردد اعلام شد.

اشرفی بیان داشت: بیشترین پلاک‌هایی که در این مدت در استان دیده شد مسافرانی از استان‌های اصفهان، خوزستان، تهران، فارس و بوشهر بودند.

رئیس مرکز مدیریت راه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: طی این سه روز ۱۸۲ هزار و ۹۳۷ خودرو وارد استان و درآخرین روز تعطیلی ۱۶۸ هزار و ۹۲۵ خودرو از استان خارج شدند.

اشرفی در پایان گفت: مسافران در ایام اربعین یا قبل از هر سفری برای اطلاع از وضعیت راه‌ها، آب‌وهوا، مشکلات جاده‌ای، مجتمع‌های رفاهی، نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و ... با شماره تماس ۱۴۱ تماس بگیرن یا از اپلیکیشن«سامانه ۱۴۱» استفاده کنند که در وقت اداری ۴ نفر و در زمان غیراداری ۲ نیرو در این بخش به مردم خدمات‌دهی می‌کنند.