شناسهٔ خبر: 140818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد؛

تحویل ۵۰۰ قطعه تک واحدی در اهر طی هفته دولت

بازدید مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی در بازدید از زمین های نهضت ملی مسکن شهرستان اهر اظهار کرد: ۵۰۰ قطعه تک واحدی در هفته دولت آماده تحویل است.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجانشرقی)، امیر بخشی زاده مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی در بازدید از زمین های نهضت ملی مسکن شهرستان اهر گفت: قانون جوانی جمعیت که توسط رهبر معظم انقلاب نهادینه شده و به خانواده‌هایی که دارای سه فرزند به بالا هستند و فرزندانشان از تاریخ ۱۴۰۲/۸/۲۸ به بعد متولد می‌شوند تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلان دولت مبنی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تأمین زمین رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، افزود:‌ در ادامه‌ی این سیاست وزرات راه و شهرسازی تغییر سبک زندگی را آغاز کرده که در این قانون مسکن‌های تک واحدی برای کسانی که سه فرزند و بیشتر دارند تعلق می‌گیرد که مهم‌ترین اهداف آن توسعه محلات با تراکم جمعیتی پایین است.

بخشی‌زاده ارزش هر قطعه زمین را یک میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال برآورد کرده و خاطر نشان کرد: طرح جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن از اهمیت فراوانی برخوردار است، در استان آذربایجان‌شرقی ۷۷هزار واحد مسکونی با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی افزود: در اهر ۱۲۵ قطعه در این سایت طراحی و بصورت تک واحدی پس از آماده سازی در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

بخشی زاده اظهار کرد: تاحال در سطح استان ۱۵۰ قطعه تحویل و ۵۰۰ قطعه در هفته دولت آماده تحویل است و حدود ۳ هزار قطعه نیز در دست اقدام است.