شناسهٔ خبر: 14082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری مهاباد انجام می‌شود ؛

ارائه خدمات حمل و نقلی به ساکنان خارج از محدوده مهاباد/ جلوگیری از حاشیه‌نشینی در مهاباد با ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری /

بافت فرسوده آذربایجان غربی شهردار مهاباد در استان آذربایجان غربی اعلام کرد: بافت فرسوده اعم از بافت تاریخی شهر با همکاری اداره‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی بازآفرینی می‌شود.

صلاح کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده شهر مهاباد در آینده‌ای نزدیک گفت: مهاباد ۷ محله بافت فرسوده دارد که ۸ درصد کل مساحت شهر را شامل می‌شود. حدود ۳۰ هزار نفر نیز در این ۷ محله زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در بافت تاریخی شهر سکونت دارند.

وی درخصوص اقدامات انجام شده برای بازآفرینی بافت فرسوده گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و ادارات راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان در احیای بافت فرسوده شهر با شهرداری مهاباد همکاری‌های خوبی داشتند.

شهردار مهاباد افزود: این اقدامات بیشتر در بافت تاریخی شهر و بصورت بازسازی، مرمت و جلوگیری از ساخت و ساز در محدوده بافت تاریخی شهر است.

کردستانی همچنین در مورد سکونت‌گاه‌های غیر مجاز مهاباد هم گفت: ۱۱ محله جزو سکونت‌گاه‌های غیر مجاز است که با جمعیت ۴۵ هزار نفری،حدود ۱۵ درصد از مساحت کل شهر را تشکیل می‌دهد.

وی درخصوص ارائه خدمات شهری به این محله‌ها گفت: این خدمات از قبیل توسعه حمل و نقل شهری به محله هایی که در محدوده شهر هستند ارائه می‌شود و با تعاملاتی که با اداره راه وشهرسازی شهرستان مهاباد انجام دادیم  به‌زودی این خدمات به ساکنان محله‌هایی که خارج از محدوده شهر و در سکونتگاه‌ها هم سکونت دارند،تسری پیدا خواهد کرد.

شهردار مهاباد در زمینه وضعیت کنونی مهاجر پذیری و سکونت در حاشیه شهرها نیز گفت: اواخر دهه شصت مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر ما صورت گرفت که باعث افزایش حاشیه‌نشینی در شهر شد. اما بعد از یکسری کارهای عمرانی و فرهنگی و اجتماعی که انجام شد از قبیل احداث کمربندی و ایجاد فضای سبز و جنگل کاری، تا حد زیادی از ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه‌شهر جلوگیری شد.

وی در مورد ارتباط سیستم‌های حمل و نقل شهری و بین شهری نیز گفت: در پایانه اتوبوس‌های برون شهری اتوبوس‌های شهری هم خدمات ارائه می‌دهند همچنین اتوبوس‌های شهری تا فاصله ۴۵ کیلومتر خارج از شهر هم می‌توانند تردد کنند.

کردستانی اضافه کرد:ایستگاه راه‌آهن مهاباد هم که تقریبا ۳ ساله افتتاح شده به سامانه محل و نقل شهری اعم از تاکسیرانی و  اتوبوس رانی مهاباد متصل است.

نظر شما