شناسهٔ خبر: 140825 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بارش تگرگ در مناطق مستعد/لزوم اجتناب از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها

تگرگ سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال تگرگ در مناطق مستعد هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر) طی امروز و فردا موجب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

روز شنبه خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی گلستان و روز یک‌شنبه خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق و ارتفاعات سمنان و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران و تهران درگیر این سامانه می‌شوند.

اثر مخاطره نیز آبگرفتگی معابر، سیلاب بصورت محلی، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در اطراف رودخانه‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.