شناسهٔ خبر: 140840 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

٧٧ هزار کیلومتر شریان‌های اصلی کشور پایش شد

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعلام پایش ۷۷ هزار کیلومتر شریان‌های اصلی کشور تصریح کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دنبال افزایش عمر مفید پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز ۱۴ مرداد در نشست خبری با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دنبال افزایش عمر مفید پروژه‌های عمرانی است، گفت: افزایش عمر پروژه‌های عمرانی در نهایت منجر به رشد تولید ناخالص در کشور می‌شود و باعث افزایش ایمنی این سازه‌ها و پروژه‌ها در برابر حوادث طبیعی خواهد شد و این در حالی است که کشورمان با بخش عمده‌ای از این حوادث روبه روست.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: به لحاظ استانداردها، کشورمان چیزی کم ندارد و موضوع این است که این استانداردها باید رعایت شوند.

به گفته کیانپور، در حال حاضر در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۶٧۵ نوع آزمایش وجود دارد که اخیرا ١٧٠ نوع آزمایش جدید در سبد کاری این شرکت قرار گرفته‌است. 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بخشی از فعالیت‌های این شرکت را استفاده از شاخص‌های ناهمواری در سطح جاده‌های کشور با همکاری سازمان راهداری عنوان کرد و افزود: در ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور پایش‌های لازم انجام شد که این اقدام باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت جاده‌های کشور می‌شود. 

کیانپور با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی  برای مقوله کیفیت و تضمین کیفیت برنامه‌ریزی شود، توضیح داد: در سال‌های گذشته به طور میانگین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک میلیون و ۴٠٠ هزار آزمایش را در سال انجام می داد و سال گذشته به حدود ٣ میلیون آزمایش رسیدیم و امسال برنامه رسیدن به ۴ میلیون آزمایش در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر ٧٠ هزار متر حفاری مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است، گفت: در حال حاضر سهم ٢۵ درصدی در بازار داریم که تا ۵ سال آینده این عدد به ٣٠ درصد می‌رسد. 

کیانپور تاکید کرد: البته ممکن است بسیاری از پروژه‌ها تایید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را دریافت نکنند، اما شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هیچ یک از پروژه‌ها کوتاهی نخواهد کرد.

کیانپور در ادامه بخشی از فعالیت‌های شرکت را آزمایش‌های مرتبط با نوع خاک و میزان مقاومت برای احداث مسکن عنوان و تصریح کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همواره در ارایه خدمات مرتبط با وظایف این شرکت در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.